torsdag 4 september 2008

Torsdag, fre....torsdag igen...

Torsdag
Anna -Vad bra att Jocke kunde fixa lite med datorn! Det kan väl inte ta så lång tid det där?
Erik - Hmmm, ja... hmmm...ja jag vet ju inte....
Edvin - Vadå mamma?? Har vi ingen dator nu??
Hugo - Ga ga mmaamm brrrrr
Anna - Nä du vet åska slog ju ner förut och datorn har ju inte fungerat som den skulle.
Edvin - Vadå mamma? Har den inte fungerat??

Fredag
Anna - Tror du datorn är klar idag?
Erik - Jag vet inte Anna! Jag får ringa Jocke och kolla.
Anna - Kom ihåg att hämta smörgåstårtorna till dopet, kanske du kan hämta datorn då??
Erik - Ja vi får se.

Lördagkväll
Anna - Vi får äta lite smörgåstårta igen, vill ni ha te till?
Edvin - Jag tycker ju inte om smörgåstårta mamma!
Anna - Ja visst ja, vill du ha en vanlig smörgås?
Edvin - mmm
Anna - Jag fick flera kommentarer om bloggen på dopet, det är ju skoj!
Erik- mmm
Anna - Jag har ju inte lika många läsare som Linda Rosing precis, hehe, men jag har ju skoj!
Erik- mmm
Edvin - Mamma, vem är Linda Rosing?
Anna - Det är en tjej som har en blogg och hon har varit med på tv förut.
Edvin - Mamma, vadå? Vad gjorde hon på tv?
Erik - Ja mamma, vad gjorde hon på tv?
Anna - Ja jag kommer ju inte riktigt ihåg!
Erik - Men Edvin det gör jag!
Anna - Nädå det gör han inte!
Edvin - Vadå mamma, vad gör han inte?
Hugo - Ga gagaga, grrr, brrrrr

Söndag
Anna - Har du pratat med Jocke?
Erik - Nä, när skulle jag ha hunnit med det, jag har snickrat Anna, hela dagen!
Anna - Nä jag tänkte bara....

Måndag
Anna - Har Jocke hört av sig nå då?
Erik - Nej Anna! Vad är det som är så bråttom med datorn?
Anna - Nä det är inget särskilt...

Tisdag
Erik - Jag vet inte om jag törs visa det här sms:et med det är från Jocke, han kan inte komma förrän imorgon med datorn.
Anna - Ja men det var ju bra. Det är ju inte så bråttom....
Edvin - Vadå mamma? Vilken dator?
Hugo - brrrrrr, gagaga.....

Onsdag
Dator hemma igen!

Inga kommentarer: