tisdag 23 september 2008

Pyssel på hösten

Att bo i ett gammalt hus har sin charm. Våran Lillstuga ligger just nu på plus igen med den nya duschen som bara är helt underbar. Sen har även värmen fungerat ett par dagar nu så goodbye gasbrännare till att få fart på svårtänd vedspis.
Något som även hamnar på plussidan i protokollet är våra fönster. Tro det eller ej men det går inte att beskriva känslan efter en hel dags slit med att få innanfönstren på plats. Ja det är faktiskt så att det blir så fint att allt arbete som det innebär är som bortblåst. Jag kan garantera att det inte går att få upp samma glans på ett nytt glas som på ett gammalt!

Ungefär här åker vi iväg, ja ni vet, skjuts till träningar och sånt. Hugos farmor och min underbara svärmor blev kvar och skulle fortsätta en stund. När vi sedan kom hem igen hade hon gjort så fint!! Hon hade satt upp gardiner och donat så fint! Bilder kommer imorgon! Ja tänk vilken tur jag haft som fått henne i mitt liv!! Tack Britt!!

Kram Lillstugans Anna

2 kommentarer:

Dalatorpet sa...

jag skulle verkligen vilja ha innanfönster det är en dröm...

Anna-karin sa...

Mja, råder lite delade meningar om det där med innerfönster. Förra året tappade jag helt enkelt ett av fönstren.. krasch!! Nu vet jag inte om jag ska försöka få tag i något nytt gammalt eller sätta in ett helt nytt. Vi har ju bytt ut de flesta av dom. Men visst är det snyggt:)
Prosit//Anna-karin Jobbet väntar.:(