söndag 26 oktober 2008

Tv-beroende

Mitt tidigare rätt intensiva bloggande har nu ersatts den glesa varianten med ett framtvingat inlägg då och då. Orsaken kan vara detta. Sedan i somras har vi varit utan en tv. Vårat gamla vardagsrum gjordes om till sovrum och tv:n monterades ner. För några veckor sedan var Erik iväg och köpte en ny tv som han skruvade upp i vårat nya sovrum. Först var jag emot det helt. Tycker inte att det ska vara någon tv i sovrummet, men fick ge mig i det här fallet. Kommer inte att säga det här till Erik, men herriiiguud vad det är skönt med en tv i sovrummet. Platt som den är kan man lätt trycka upp den mot väggen och den tar då ingen plats alls. Väggfästet gör att man kan vrida den i alla lägen och bilden med alla mega plus pixlar HD plus plus maxi ger en skarp och tydlig bild.
Något som jag däremot önskade att jag sluppit se så tydligt var det senaste avsnittet av Bonde söker fru. Ett trevligt och lagomt fånigt program. Mindre trevlig är Bonde-Magnus. I onsdags gick han iväg med en av tjejerna. En söt tjej som verkar vara trevlig och glad. När dom går och samlar pinnar i skogen säger Bonde-Magnus att hon var knubbigare i verkligheten än på bilderna hon skickat och att det var bilderna han hade valt henne för. Men att hon nu hade börjat växa i hans ögon och att hon nästan var en av favoriterna igen. Ja han kommenterade även att hon hade glasögon också. Sedan fortsätter han "-men några kilo kan man ju gå ner men en redan sabbad personlighet kan man inte göra något åt". Undrar vems personlighet som är sabbad? Ja vi får se vad han ska hitta på nästa vecka.

Bygget går framåt och idag ska takstolarna på plats. Det är kul med alla komentarer om bygget och ska försöka hålla er alla uppdaterade. Har fått några frågor om när vi beräknar att det ska vara klart. Det vore ju kul om det var klart till jul men då skrattar Erik åt mig och säger att jag lever i fablernas värld, han brukar även säga att jag tittat för mycket på Martin Timell. Tänkte faktiskt försöka muta snickarna med en nyårsfest i vårat nya vardagsrum med trerätters och massor med champagne om de är klara till dess.

Över till Dagens tips igen.

Jag vill tipsa er om en av de mest mysiga och fina butiker som jag vet om. Butiken heter mig & alice och ligger i Säter. Om man bor en bit bort kan jag säga att det är värt att åka dit. Fina saker, inspirationen bara flödar och sist men inte minst så är butikens ägare en helmysig tjej som får en att känna sig så välkommen.

Ni kommer väl ihåg att vara med i våran utlottning av de små påsarna.

Ha en bra dag!
Kram Lillstugans Anna

11 kommentarer:

Anonym sa...

Vi håller med dig om att Bonde Magnus agerande och komentar var absolut olämligt. Vi har tagit upp dett i ledningsgruppen och kommer att behandla ärendet.

Tinnar och torn sa...

Jag föreslår omedelbar arkebusering med grislorts-pistol av dum-bonden! Jädra slajmo, uäck! Snygg tv i allafall :o)
Kram Petronella

Ann-Charlotte sa...

Hahahahahhahahah ja flytta in före jul hahahahahhahahaha...vänta o se om det går att använda före nästa jul...välkommen till byggvärlden fniss..men jag håller stenhårt tummarna för er hihihi.
Den bonden skulle behöva lite mindre skit mellan öronen =)
Kramisar
Ann-Charlotte

Tineling sa...

Ja jag tycker också att den där bonden Magnus var otroligt klumpig när han sa så där. Förstår inte vad de där tjejerna ser i honom faktiskt :) Förstår att det är skönt med en tv i sovrummet!!! kram från Tina

Anonym sa...

Jag vill också ha en tv och en bonde i mitt sovrum :) kram

Skatan sa...

Hej och tack för hälsningen! Ja, jag längtar ganska mycket nu...samtidigt som det känns tryggt att vara tre. Det känner jag till! Snart blir allt antagligen upp och ned :)

Men fy fanken vad upprörd jag blir när jag läser om vad det där bondepuckot gick och surrade om. Huvva!

Viola sa...

EN dag till att njuta, tack för hälsningen. kram

mig & alice sa...

Hej du härliga.

Du är väl för an goo du...jag suger åt mig av allt smicker och växer en hel cm så att jag blir lika lång som medelsvenskan :-).

Jaaa du. Undra varför inte den där bonden har fått till det förut????
DAAAAHHHHH!
Jäkla idiot..rent ut sagt.

Ha det så gott och lycka till med bygget!! Det går ju framåt!!
Heja, heja!!

Varma kramar
Melinda

n o r d i n g å r d e n sa...

DEN butiken var jag in till härom veckan med, så himla fint hon har det Melinda och just bilden med den gamla diskbänken gillar jag, i just det hörnet stod jag länge och suktade... ha, ha, sa bonden så, så klokt, om han vill förbli singel: ) Mari.

Anonym sa...

Det går framåt med bygget, men snälla Anna var glad om det e klart till påsk. Inte för att jag vill trycka ner dig i dina drömmar, men så e det bara allt tar en j...a tid. Jag ser väl bara på vårt panelbyte utomhus, ena helgen regnar det och då blir det inget gjort o så håller det på. Jag e på ferie i Gbg så jag bara slappar. Vi går en runda på 1 tim var kväll, skönt. Ha det bra o ge trollen en kram från oss hälsa Erik med. Kram från skåne/Gbg

Dalatorpet sa...

Konstigt att han är singel va!???