torsdag 30 oktober 2008

Bloggskadad

Jag vet inte om det bara är jag som har problem med detta eller om det finns fler där ute. Sedan jag gick hem för att vara mammaledig skrivs väldigt få mail av mig som avslutas proffisionellt med tex frasen "Mvh Anna" eller frasen "Hälsningar Anna". Mail till vänner och andra av den mer personliga karraktären avslutas alltid med "kram" och ibland till och med "puss". I bloggvärlden avslutas alltid inlägg och kommentarer med en kram eller ibland flera kramar. Detta har nu lett till att jag vid flertalet tillfällen varit på väg att avsluta mail med en kram eller puss där det skulle vara högst olämpligt. Vi är mitt uppe i att beställa trapp till övervåningen och mina mail till försäljaren på trappfabriken har varje gång varit på väg att avslutas med "Kram Anna".


Inspiration på snygg trapp


Kanske det skulle gjort honom glad och leveranstiden betydligt kortare och priset lägre, vem vet?

Förra veckan skrev jag ett mail till Edvins Innebandytränare och samma sak hände då. Var på vippen att avsluta mailet med en kram och hur pinsamt skulle inte det ha varit. I och för sig är en kram inte hela världen men tänk om det hade blivit en puss. Nu ska vi inte gå in på om det är så att mitt djupa undermedvetna tänker på kram eller så när tränaren dyker upp i hallen, sådär lagomt tränad...

Dagens tips är en blogg som heter "Lallis liv och leverne". Med underbara texter och bilder får hon en att skratta hejdlöst, flina brett och nicka omedvetet för att man känner igen sig så väl i det hon skriver.

Kram Lillstugans Anna

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, det var en jättesnygg trappa. Ska ni ha en vit också? Läste på webben att det kommer att bli vinter i helgen, hoppas inte ni ska ut och fara på vägarna då. Vi ska åka hem till skåne imorgon. Nu e jag utvilad. Hoppas det blir tak på tillbyggnaden innan snön kommer.
Kram till er alla från Biggan med man.

Anna-karin sa...

ujjejujj, det var en fiin trapp! Synd att de kostar multum!!!
Jag kräks ibland på bloggar och mitt bloggande:) Då är det dags att pausa, men man vill ju inte göra de "RIKTIGA" fansen besvikna. Näe ett slag för bloggpausen tycker jag, om man kan villsäga hehe.
//Anna-karin

Anonym sa...

Vi förstår prblemet eftersom vi dagligen ställs inför detta, att pendla mellan proffession och privatliv.

mvh Järngänget

Mjuka sa...

Vilken vacker trapp!!! Känner igen mig i vad du skriver :-)
Ha en go kväll
Kram "fniss"
Malin

Lallis - liv och leverne sa...

Den trappan..voine voine vad snygg:)
Och vad go du är!
Jättego.
Kram Lallis

Evelina sa...

Haha..oj vad jag skrattade... jag är ganska ny i denna bloggvärlden och jag tyckte och tycker till viss del att det känns märkligt att avsluta med "kram" till personer som du inte känner väl, men är man med får man tåla spelets regler så Kram Evelina =)

Tinnar och torn sa...

Jodå...jag höll på att skriva kram till Landskronas rostfria Robert när jag skulle beställa diskbänk, hehe...KRAM Petronella

Tineling sa...

Ja det är mycket kramande i blogg-världen har jag märkt även om jag är ganska "ny" :) Snacka om att det skulle kunna bli jobbigt. tex i jobbet där jag mailar flera gånger per dag till kunder, leverantörer mm. Tänk om jag skulle råka skriva kram ha ha ha ;)