fredag 10 oktober 2008

Projekt "Snälla Anna" har gett resultat

Helg igen! Den här vecka har gått galet fort. Ändå har jag inte fått någonting gjort tycker jag. Har liksom tappat lite energi på slutet men den kommer förhoppningsvis tillbaka. Tror inte att det är någon bacill den här gången. Lutar mer åt ett ganska vanligt syndrom. Vet inte om ni känner igen er men symptom som kännetecknar syndromet är: höjd puls vid åsynen av gamla saker, ofta vita fläckar på händerna, ständigt ett behov av att flytta runt saker i hemmet, ångest vid rensning av alla prylar som översvämmar hemmet, svårt att slita sig från datorn vid besök hos favoritbloggar. Ja kännetecknen är många och livet blir aningen svårt att leva. I vissa miljöer är det helt handikappande. Satt och tittade i en gammal skokartong häromdagen och hittade ett gammalt gratulationskort från min mormor och morfar. Jag fyllde 13, känns som det var ett tag sedan, ja ca 8 år tror jag eller 18 år är det nog??!!


Ialla fall så hade jag redan då drabbats av svårigheter med att slänga saker och kortet har fått följa med ända fram till slutstation Höjen.


Kortet består av en broderad blomma klistrad på ett vitt kort. Min mormor var pysselmormor nr 1 och höll alltid på med något handarbete. Känns så bra att jag sparat kortet och med en liten ram blev det den bästa tavlan man kan hitta.

Projekt "Snälla Anna" har nu gett resultat. Imorse ringde Erik och sa att jag inte får planera något på söndag. Varför då? frågade jag direkt. Nä du får inte göra det! svarade han. Vadå? ska vi göra någonting kul? frågade jag. Anna, det är ingen idé att du håller på sådär för jag säger inget! Ja gissa om jag nu är på gränsen till att dö av nyfikenhet!! Jag ska enligt instruktioner vara klar att åka kl 08.00 på söndag morgon, det är det enda jag vet. Vi får se vad det är han hittat på!!

Dagen tips får därför bli ett av de äldsta tipsen som finns. Det är inte jag som kommit på det utan jag lånar det av någon annan, öhhh, ja ni vet säkert vem jag menar, namnet försvann precis ur mitt huvud.



"Allt vad ni vill att människorna skall göra för er, det skall ni också göra för dem"

Trevlig helg på er alla!!

Kram Lillstugans Anna

11 kommentarer:

Ann-Charlotte sa...

Ja nu är vi nyfikna på vad det kan vara...söndagskul låter spännande ;0)
Ha det så kul!!!
Kramisar
Ann-Charlotte

Anonym sa...

Vilken rolig ide med kortet. Det blev verkligen supergulligt.

Anna-karin sa...

MMMmmmm det är nog en jättebra överraskning tror jag tralallalaaa. Tack för gott sällskap idag, det gör vi om!
Kram //Anna-karin

Anonym sa...

det är kul med överraskningar :)

Anonym sa...

Jag visste inte att Erik kunde vara så romantisk. Du tycks ta fram det bästa hos den mannen, blir lite sotis. Kul att läsa din blogg.

Anonym sa...

Jag blir verkligen inspirerad av din blogg, du har så god smak och skön stil. Det är lätt att det blir för mycket när man pyntar. Du lyckas verkligen att få till det inte för mycket och inte för lite. Det ser mycket hemtrevligt ut. Tack för alla goda tips.

Anonym sa...

Ha det så bra idag. Vi ses på lunchen i morgon.

Ann-Charlotte sa...

Du har något att hämta hos mig ;0)
Kramisar
Ann-Charlotte

mig & alice sa...

Håhååå, vad spännande!

Lova att du berättar snart vad det var.

Så nu menar du alltså att om jag slutar att gnälla på maken och börjar att vara snäll heeeela tiden så kommer han att ta med mig på någon rolig överraskning??
Vilket helgulligt kort din mormor gjort till dig för X antal år sedan. Det blev ju en jättesöt tavla med affektionsvärde dessutom.
Ha det gott.
Kraam
Melinda

Anonym sa...

Nu vill vi veta vad du varit ute på idag :)

Tinnar och torn sa...

Hejsan! Nu är det ju spännande att få höra vad det var för nåt han hittat på. Så man kan tipsa gubben alltså ;o) Hoppas ni hade trevligt iallafall! Kram Petronella