onsdag 8 oktober 2008

Byggare Bobs gäng

I helgen var det full aktivitet här på gården. Grunden på utbyggnaden är klar och dräneringsrör, mattor, singel och vad det nu mer var skulle på plats runt grunden. Mycket slit för de som höll på. Till hjälp hade de Menta, Skopis och Grålle.En hel del slit var det för att få allt på plats.

Ja ja, jag vet! Parabolerna på väggen ser hemska ut men de ska ju ner snart. Snickarna kommer nu vilken dag som helst. Har de i alla fall sagt....

Nu över till dagens tips. För några år sedan köpte vi våran första digitalkamera. Oj vad det var kul att ta kort. Bilderna laddades över i datorn och sorterades så duktigt av mig under mappar med namnen sommaren 2006, Edvin 6 år... Att som förr "få dom på papper" blev inte av. En lite avstickare på tal om att vilja få korten på papper. Förra året i april var jag tillsammans med min mamma, hennes man och hans son över till San Fransisco och hälsade på min morbror. Min underbara mamma släpade sin kamera typ verry old model med sig över hela atlanten. Mitt i China Town får hon slut på film. Med sin knaggliga engelska går hon in i en fotobutik och visar upp sin gamla kamera och pekar på filmrullen. Butiksbiträdet ser väldigt frågande ut, visar henne en digitalkamera och säger "But why?" och hon säger "I want it on paper" på äkta dalmålsengelska. Ja gissa om vi skattade åt henne.

Över till dagens tips igen. Jag har nu vid ett flertalet tillfällen skickat in bilder till FUJI direkt. Det tar bara ett par dagar och sedan kommer de direkt hem i lådan. Enkelt att ladda upp och billigt. De 100 första bilderna är gratis och sedan 75 öre st. Bilderna blir tydliga och det är bra färger. Känns bra att få det on paper igen.

Kram Lillstugans Anna

6 kommentarer:

Ann-Charlotte sa...

Men här händer det saker. Jätte kul..bra tipps också. vi är såå dåliga på att framkalla eller skicka in bilder ;0)
Kramisar
Ann-Charlotte

mig & alice sa...

Ahahaha, jag skrattar gott nu!!

Härliga mamma!

Jag och en vän diskuterade just igår att om det skulle börja brinna hemma så skulle jag rädda(givetvis mina barn) men också alla kort som förvaras i ett skåp.

Saker kan man ju alltid ersätta, det är värre med bilder. Meeeen...våran minsting, Viktor...han är en riktig digaitalbebis, äger faktiskt inte ett enda kort på honom. Vad gör man då?? Sliter åt sig hårddisken i farten också?

Som tur är han just nu (as we speak) och tar kort på dagis!! Då får jag ju ett riktigt kort iallafall :-).
Ja, jag vet att man kan skicka in och så...men jag får aldrig riktigt fingrarna ur...

Ha en underbar dag.
Kraam
Melinda

Karin Lindström sa...

Hej!

Vilket underbart minne från, sskrattar för mig själv här. Vad roligt att ni kommit igång. Ska bli spännande att följa.

Ha en fortsatt bra vecka!
Många kramar
Karin
Ps fatet ser jättefint ut!

Ann-Charlotte sa...

Tack tack! Hur går det med byggandet..är ju sååå nyfiken ;0)
Kramisar
Ann-Charlotte

Anonym sa...

anna ! vilken rolig grej med dagens tips du är ett geni.
kram

Anonym sa...

Vi i Järngänget är mycket imponerade av din blogg. I dag har vi studerat liknande bloggar och vi kom fram till att Du spelar i en högre division både i språkbruk och innehåll.