fredag 3 oktober 2008

Helg igen!

Jag är expert på att gå runt och småsura. Blir väldigt jobbigt för de som lever med mig. Tycker ibland att Erik jobbar för mycket, snickrar för mycket ja till och med sover för mycket. Att han jobbar mycket för att jag ska kunna vara hemma längre eller att han snickrar för att vi ska få klart vårat hus eller att han av allt jobbande blir oerhört trött faller liksom ur mitt minne. Jag har i alla fall bestämt mig för att skärpa mig.

Knoppbrädan i sovrummet

Helgen kommer därför att innehålla en hel del pysslande för att skämma bort mina nära och kära. Rosor och tända ljus kanske.

Små söta kaffekoppar från Susannes loppis i somras

Dagens tips kommer från någon som varit med ett tag, lagomt sliten och dagligen använd.


Kloka ord och något att tänka på.

Trevlig helg och ta hand om era nära och kära!

Kram Lillstugans Anna

8 kommentarer:

Ann-Charlotte sa...

Jag förstår dig precis...It is like you are in my head fniss.
Trevlig helg du med ;0)
Kramisar
Ann-Charlotte

Ann-Charlotte sa...

I'm a litte scared now hihi...hmm hi..hi...Just kidding fniss
Kramisar
Ann-Charlotte

Skatan sa...

Godkväll...

Tänk den som ändå hade en knoppbräda!

/Avundsjuk skata

Karin Lindström sa...

Hej!
Viket mysigt hus ni bor i, jag förstår att du trivs. Att det ligger vid en sjö gör ju inte det hela sämmre!

Hos mina föräldrar finns det också en massa gamla saker i uthusen. Jag förstår dig precis, det är så kul att kolla efter gamla grejer!

En skön helg önskar jag dig och du är så välkommen tillbaka till mig!

Hälsningar
Karin

Tinnar och torn sa...

Ahhh...den burken var ju bara för cool....
Lite sura måste vi alla få vara ibland ;o) Kram på dej/Petronella

Ann-Charlotte sa...

så det va du som nästan körde över min katt....fniss skojar bara. Vi bor lite in från vägen så jag har nog inte sett något..Hittade ni något kul? Jag vet ju i alla fall att ni har ätit gott ;0)
Kramisar
Ann-Charlotte

LantlivsAnette sa...

Halloj där !
Åhhh vad fina bilder du visar , vet du i morse så fotade jag min knopp bräda som jag har i sovrummet..likadan som din..men jag har hängt annat på min,jag tänkte visa det någon dag,man måste passa på och fota i dagsljuset..
Tack för de fina orden hos mig..
Ha det gott
Kram Anette

mig & alice sa...

Oj, vad jag kände igen mig i det du skrivit.
Man vill ha färdigt hemma, alltså MÅSTE de snickra...då gnäller man över att de aldrig umgås med familjen och hjälper till med barn, matlagning mm.
Man vill att familjen ska ha pengar så att man klarar sig och kanske kunna shoppa lite ;-). Men helst vill man att de ska jobba så lite som möjligt...ja, du...Vissa gånger är det nog inte lätt att vara man heller.
Du skriver så himla träffande och underhållande, jippi för dig!!
Ha en bra vecka Anna!
Kraam
Melinda