onsdag 22 oktober 2008

Ett hus blir till, ett annat försvinner

Just nu är det bygge för hela slanten. I lördags målades all panel. Det var inte klokt vilken snits de hade. 1000 löpmeter målades på 5 timmar.
Sen in på logen för att torka.
Min stora prins var så duktig och hjälpte till.

Lilla prinsen var med han också, men i vagnen.
I måndags kom snickarna och började snickra. Bjälklag, har jag lärt mig att det heter.
Tisdagen blev takstolarnas tillverkningsdag. Och idag onsdag har de börjat resa väggarna.
En av alla våra inneboende har nu fått flytta. Under takpannorna i det lilla rummet som var vårat sovrum tidigare har det bott en fågelfamilj i många år. Varje morgon på våren har vi blivit väckta när deras små ungar kvittrat. Helt ljuvligt att vakna till. Idag var snickarna tvugna att kapa en del av det gamla taket och då kastade de bort det lilla boet.
Kändes lite sorgligt. Men jag lovade ett nytt hus till dem också.
Kom ihåg utlottningen!

Kram Lillstugans Anna

11 kommentarer:

Dalatorpet sa...

Gud vad det måste vara en härlig känsla när ni får dra igång allt det här!! Hur länge räknar ni med att det kommer ta?? Stackars fåglarna det var lite dystert

Ann-Charlotte sa...

Visst är det super kul när det börjar hända grejor ;) Din tavla är klar den ska bara målas och sen torka så nästa vecka får du den..vill du träffas vid mitt jobb i falun ( Ons, Tors, Fredag)eller..?
Mejla eller ring mig!
Ha en finfin helg
Kramisar
Ann-Charlotte

Tineling sa...

Hej har precis hittat till din blogg och deltagit i tävlingen och allt :) Vad duktiga ni är! Å vilka jätte snygga tapeter i sovrummet!

Lallis - liv och leverne sa...

Men så härligt med allt detta.
Mycket jobb, men så kul :)
Kram lallis

Ann-Charlotte sa...

Jap det ska bli kul att träffas ;)
Kramsiar
Ann-Charlotte

Anonym sa...

kul att se hur huset växer. kram

tina | pepparochvanilj.se sa...

Va kul det ser ut att bygga och dona! :D Fina prinsar har du också, den lilles leende kan ingen motstå va!? ;D

Ha en bra helg i Lillstugan!

Kram Tina

ps. Tack för din söta kommentar här om dagen! :D

Anonym sa...

Vi vill inte verka tjatiga men vi saknar dagens tips. Kram

Hanna i Det stora grå huset sa...

Oj vad det ser spännande ut... Hur lång tid kommer detta att ta?

Önskar dig en fin helg!

Kram Hanna

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej!

Jag blir lika glad varje gång jag kikar runt och hittar en till blogg jag gillar. Du är en av dem:)Jag har lagt till dig i mitt bokmärke med favoritbloggar.

Dessutom såg jag att du hade nån utlottning,måste genast länka:D

Ha en riktigt skön helg
Kramar Viveka

Camilla sa...

Kikar tillbaka igen, nyfiken på vad ni bygger...? Skall det bli en tillbyggnad mån tro...? :-)