lördag 28 mars 2009

En liten semestertur

Snön har vräkt ner och våren känns bara ännu längre bort nu. Värmen är inte påkopplad i utbyggnaden än så vi huttrar lite men med lite filtar och täcken blir det varmt och mysigt.

Tidigt i morgon åker vi på en liten semester ner till Skåne, närmare bestämt till Vejbystrand. Har förstått att där är det vår. De har visst satt potatis på vissa platser i skåne redan. Lite svårt att förstå när det ligger flera decemeter med snö utanför fönstret. Det blir till att besöka en skoaffär när vi kommer ner för Edvin klaffsar ju fortfarande runt i vinterkängorna.

Ha en skön helg!

Kram Lillstugans Anna

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Ja i skåne har vi vår, idag visade termometern på +10,4 gr. Vi har beställt varmt och sol få se då om det blir. Pärerna har varit i jorden minst 3 veckor. Så ni får kanske se blasten. Kör försiktigt. Ni är välkomna.
Kram Från Vejbystrand.

Viola sa...

Hejsan, ha det så trevligt på minisemstern, kram

Nipe sa...

Vilket fint hus ni har! Gillade era fönster in till barnrummen! Hur lång tid tog utbygget?

mig & alice sa...

Ahhhh Anna...du måste bara berätta när du kommer hem hur det var.
Jag har ju fått för mig vet du att jag ska flytta till Skåne :-).
Vejbystrand har jag faktiskt vari...men det var när jag var mindre så jag kommer inte ihåg så mycket av det.
Är såååå himla avundsjuk på att du får vara där på semester nu...fast det har ni väl förtjänat efter erat storbygge :-).
Och vet du...om du ska ha loppis i sommar, då kommer jag :-)!!!

Förstår din känsla av att inte vilja ta in för mycket nu när det är alldeles nytt och skirt och vackert. Hade precis samma känsla i både kök och vardagsrum när vi var klara...neeej Melinda, nu ska det få vara så här luftigt och skönt, jag SKA inte plocka in för mycket...och se hur länge det höll...max en månad, hahahaha.

Men det var bara ljuvliga helhetsbilder gumman...den där ensamma mårbackan mot alla ljusa färger...vill också ha juhhh!!!

Kommer du ihåg det där vi pratade om när du var här sist...de små gröna??? När du kommer hem..skulle du kunna kolla upp det åt mig då är du snäll?? Självfallet när du får tid och lust :-).


Dörrarna blev såååå himla bra, nu ångrar jag att jag målade på mina hemma för mycket...titta vad du ställer till med heeela tiden, det är barntapeter och det är målning och avsaknad av saker...skitmaja!!! Hahaha ;-).

Puss & Kram
Melinda