fredag 13 mars 2009

Present, trapp och lite vitt

Jag har tänkt på en sak, jodå, det är sant. När jag är in och tittar på andra bloggar, vilket händer ofta, tycker jag att alla har sin egen stil. De får sina hem att följa samma stil och allt hänger ihop. Ingen bloggare har exakt samma stil som någon annan men alla följer de sin stil. Så känns det absolut inte för mig! Jag snor en idé här och en där och vad blir det i slutändan?? En mixstil utan stil??? Den lilla skrubben under trappan blev i alla fall så bra. Är verkligen nöjd med den lilla dörren som jag fick snickarna att såga av för att passa det lilla dörrhålet.
Golvet är ett Siljangolv, borstat med vit lut, olja och vax. Kan man vara kär i ett golv? I så fall är jag det!! Det blev så bra.
Det svarta dörrhantaget med blank krom var också kärlek kan jag tala om.
Den vita trappen blev precis så bra som jag hade hoppats, till och med Erik är supernöjd, trots att han var "lite" emot det från början. Räcken har inte kommit på plats än men är på gång så ni behöver inte oroa er, grind kommer det med, men den ska målas först, ja vit förstås.
Den lilla lyktan kommer från Gruvgatan 13 och är en present från Birgitta som äger den underbara butiken. Tack!

Ha nu en riktigt skön helg och ta hand om er!

Kram Lillstugans Anna

5 kommentarer:

Anonym sa...

Dina bilder visa din vackra stil!

Viola sa...

Du, det ser ju helt underbart ut, visst har du din egen stil, det har jag sett efter åtskilliga besök och det hem är så fint, ha en skön helg, KRAM

Fru Sirlig sa...

Hej där!

Första gången jag är inne här. Vilken fin blogg du har! Trappen och golvet är jättefint, verkligen. Ska kika runt lite till här.
Önskar dig en trevlig helg mvh.
Heléne

Tinnar och torn sa...

Hejsan! Visst har du en egen stil. De som följer ett visst stuk helt slaviskt får inget levande hem=tråkigt. En blandning blir bäst. Sen är det ju så med bloggen att man kan ju visa bara det man vill ;o) Ha en härlig helg! Kram Petronella
Ps: Superfint golv! Blev himla bra med dörren=helt egen stil :o)

kardemumma sa...

Oj,vad fint det blir hos er!
Lite avis blir jag...skulle vilja var klar med mitt badrum.
Du visar underbara bilder tycker jag.
Ha en fortsatt trevlig helg!
Kramar C