måndag 8 december 2008

Tankebollande

Idag blir det en salig blandning av en del tankar och en massa svammel. Inget kommer att handla om lillstugan, pyssel eller om barn, utan om Gubbar. Dessa härliga goa Gubbar. Ja nu är det ju inte så att jag gillar alla Gubbar. Nä mitt hjärta klappar för min Gubbe Erik. Ja ibland klappar det ju lite mindre, tex när han sa att det inte gick att ha mina gamla pardörrar i vardagsrummet. Men sen förstod han ju att det var rätt viktigt för mig, efter en jämförelse med en bil utan riktiga fälgar, allt måste översättas på ett språk som han förstår.
Måndagspyssel i lillstugan


Men hellre en karl som tillbringar mycket tid i garaget och tror att det enda man kan använda vax till är bilen. För ett tag sedan tittade jag på debattprogrammet med Lennart Ekdal. Det handlade om manlig fåfänga. En bloggkollega var med, ja ni har säkert hört talas om BlondinBella. Hon försörjer sig på att blogga. Med risk för att jag är helt fel ute men jag tror den handlar om mode??!! Hon berättade under programmet att hon och hennes pojkvän, en gång per vecka, tillsammans lägger ansiktsmask och tar hand om sina kroppar. Hon tycker att det är en helt naturlig aktivitet att göra och ser inget konstigt i att en kille skulle vara intresserad av sådant.

Krans av lingon med ett litet hjärta av prälor


Som tur var Erik Hörstadius där och kunde räta upp allt. Rätt hårt attackerad av några killar som både var opererade och mer spacklade än en folkracebil, men han stod på sig, i ett par mysbyxor och t-shirt.

Nu kanske det är så att den nya sortens karl ska tillbringa minst lika mycket tid framför spegeln som vi tjejer och fråga om vi ska lägga en ansiktsmask tillsammans? Ja om det är så ska jag hålla hårt i min gubbe, för han är perfekt för mig, utan någon ansiktsmask!

Kram Lillstugans Anna

5 kommentarer:

Viola sa...

Ekdahl gör bra debattprogram, faktiskt en gammal vän till familjen, manlig fåfänga nja....jag har inte ens en gång lagt en ansiktsmask i hela mitt liv, min spegling innan jag går och jobbar ska ta 5 min, vilket fall som helst, der ser för rart ut i ditt fönster med en underbar vit utsikt, snyft, kram och ha en bra dag, VIOLA

Anja sa...

Ha-ha! Tack för rolig läsning så här på morgonkvisten. Jag håller med dig. (Ja, din gubbe vet jag inget om, men i övrigt.)
Missade programmet på TV men det verkar som om man klarar sig bra utan...
Min "gube" frågade mig häromdagen om jag inte hade någon kräm till hans nylle för han blev så torr efter rakningen. Självklart hade jag det! Men jag tror inte han skulle gå på någon ansiktsmask om jag föreslog det.

Dalatorpet sa...

Ja jag håller då med... inte för att jag tycker att det är fel att karlar tar han om sitt yttre likväl som vi kvinnor men jag tycker det är extremt åt båda håll nu för tiden

mig & alice sa...

Jadu...har lite svårt att tänka mig min Janne med en ansiktsmask i fejan...men men...alla gör ju som de vill och det finns säkert tjejer som uppskattar och attraheras av såna killar också....och vet du...då kan de få ha dem för sig själva, heheh.
Nej, det är nog inget för mig iallafall.

Jag ska heeelt klart testa din pepparkakskladdkaka...gud vilket konstigt ord...ser du...det ser ju bara ut som rapparkalja när man skriver det...pepparkakskladdkaka, hahahah...åhhh jag är nog lite trött iallafall ;-).

Det ser iallafall ljuvligt god ut!!
Sådan vacker kran som du gjort ska jag nog försöka mig på idag. Gillar att den är så stor och att den är oval...får väl se hur det går...blir det bra så visar jag den på bloggen sedan.
Ha det gott du härliga.
Kraam
Melinda

Tineling sa...

Ha ha...jag kan se framför mig hur min Fredrik läger på ansiktsmask...ha ha ha...nä...det finns inte! ;)

Vilken super söt krans! Kram och Glad Lucia eller vad man nu säger :)