tisdag 23 december 2008

Julstök i vårt kök

Dan före dan....och jag skulle verkligen behöva åka och handla lite mer. Tänker varje år att nu ska jag börja redan under hösten att handla julklappar. Tänk vad skönt att ha allt förberett och inte behöva stressa runt och tokleta julklappar till hela släkten.
Det roligaste med julklappar är att göra fina paket. Och inte skulle det bli samma känsla om jag satt med mitt lack och julpapper flera månader före jul.
Alla har vi egna små stunder där julstämningen är som störst och man bara njuter. De stunderna har jag när barn och gubbe sover på kvällarna. Då sitter jag och pysslar med mina julklappar. Och det hör liksom till att det ska vara lite stressigt före jul.
Papper, lack, ettiketter och snören kommer från Panduro. Ett besök där är ett måste för alla pysseltokiga. Lite ljung från korgen på trappen, på med lite lack och sedan ett tryck med den lilla stämpeln. Den är från gården här och har använts av flera generationer, gör det hela lite mer personligt.
Den är helt underbar. En lite bäbis som sitter och kramar sina ben. Vet inte vad den är i för material med den är tung.

Nu, från oss alla, till Er alla, en riktigt God Jul!

6 kommentarer:

Tinnar och torn sa...

Kram och god fortsättning! Petronella

Millas hem sa...

Så jättefina paket du gjort!
Önskar dig nu en God fortsättning!
Kram Camilla

Viola sa...

Tack för er hälsning, vilka paket du gjorde, hoppas ni haft en mysig jul, önskar er alla en god fortsättning, kram VIOLA

Karin Lindström sa...

God fortsättning till dig också!

Så fina paket du gjort. Och visst är det mysigt att sitta uppe och pyssla med dem. Det hör också till att det är dagarna innan jul, likadant här.

Det ser så mysigt ut hos er, och vad mycket snö ni har!

Ha en fortsatt skön helg och ett gott nytt år!

Varmaste kramarna

Karin

mig & alice sa...

Helt underbara paket du gjort Anna!!

De är inslagna med mycket kärlek av en pysslig mamma.
Apropå mammor, jag hoppas att din egen blev glad över sin julklapp :-).

Vilken underbar liten lackstämpel...att den använts i genarationer på gården förstår jag bara gör det ännu roligare att kunna lacka med den.

Själv satt jag och slog in julklappar till kl. halv tre på natten :-). Inte så värst njutningsfullt då kanske :-).

Ha en fantastisk fortsättning Anna.
Kraam
Melinda

Tineling sa...

God fortsättning! Hoppas ni haft det riktigt mysigt i jul! Dom där julpappren är super fina! Kram Tina