lördag 6 december 2008

Ingen matblogg.....

....men kan inte låta bli att dela med mig av ett recept på det perfekta adventsfikat. Pepparkakskladdkaka, ni måste bara prova.

Ursäkta de dåliga bilderna men batteriet i kameran tog slut efter två bilder och när den laddat klart fanns det inte en smula kvar att fota.


Pepparkakskladdkaka


100 g smör


2 ägg


3 dl strösocker


2 1/2 dl vetemjöl


1/2 krm salt


3 tsk pepparkakskryddor


Allt blandas som vanligt och gräddas i 200 g, 15 -20 min.


Florsocker, lingon och lite grädde blev pricken över i:et.

Perfekt imorgon om man vill mysa till det lite på andra advent. Hela familjen i Höjens Lillstuga ska iväg till Tällberg i morgon och äta julbord på Åkerblads. Av erfarenhet vet vi att det kommer att serveras massor av läckerheter så vi hoppar nog över pepparkakskladdkakan imorgon.

Kram Lillstugans Anna

7 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen kommer receptet försökte gogla fram det! men det fanns så många varianter. Smaklig måltid i morgon, jag har ätit julbord torsdag (Wålstedts) fredag (toppstugan romme alpin) bägge var super. Åkerblads är bra där har vi varit flera gånger. tyvärr kan man bara äta sig mätt. kram

Viola sa...

Denna kaka verkar helsmaskig, vilket bra recept, denna ska jag göra nu io december till min födelsedag, tack för receptet och tipset, ha en skön söndag, är på landet i mörkret och regnet, med ljus och glögg, är så skönt, bara lite snö som fattas, kram

Tineling sa...

Å det lät super gott! Jag gissar att den blir mycket saftigare än om man gör en mjuk pepparkaka...med tanke på att den heter kladdkaka :)

Millas hem sa...

Ja, den såg smarrig ut! Den vill jag prova!
Tack för receptet!
Kram Camilla

Dalatorpet sa...

Tack för den feedbacken det ska jag tänka på :-) Lycka till inne hos mig!

Lallis - liv och leverne sa...

Härligt!
Och smaskigt:)
Ha en fin dag idag.
Kram Lallis

Kullan Pullan sa...

Den kakan måste provas. Pepparkakskryddor har jag hemma, passar även utmärkt att krydda knäcken med.
Kram Paula