måndag 11 augusti 2008

Tillbaka på rätt spår igen

Lovade ju i starten av den här bloggen att det skulle komma att handla om vårat bygge. Här kommer därför en uppdatering om vad som händer här hemma. Gräv-Tomas har gjort sitt jobb och vad jag kan se så blev det ju bra. Utbyggnaden blir 42 kvadrat på plattan, alltså 84 kvadrat. Nedre plan blir vardagsrum och på övre plan blir det två sovrum och en hall med en pysselhörna för mig.

Och sen över till badrummet. Sedan sista veckan i maj har vi varit utan badrum. Jag har hela tiden försökt att inte klaga men nu kan jag erkänna att jag är j...... trött på att inte ha ett badrum. Det blir aningen krångligt, ja jag behöver inte gå in på några detaljer.

Kakelkillarna var i alla fall här idag och nu är väggarna klara. I morgon kommer dom och fogar väggarna och sen ska golvet göras klart. Dom lovade ett badrum klart att använda i slutet på veckan. Precis lagomt till vi åker bort.

Här kommer en bild utan kakelkillar den här gången så ni får en liten glimt av hur det kommer att bli.Ja ni kan ju gissa om jag är glad att dom är här, så badrummet äntligen blir klart menar jag.

*Favorit i repris*

Gonattkramar Lillstugans Anna

2 kommentarer:

Anna-karin sa...

Men Annaaaa!
Have a nice kakling! Här regnar det typ hela tiden.
Kram vi ses //Anna-karin

Lillstuga sa...

Nä jag vet att inte badrummet syns så bra men jag ska försöka ta fler bilder senare när dom är klara!!