torsdag 7 augusti 2008

Hektiska dagar fyllda av spänning!

Dags för en liten kort summering av hur den senaste tiden har spenderats då den uppenbarligen inte tillbringats framför datorn.
Förra torsdagen kalasades det på massor av tårta.

Här är den söta prinsessan på sin födelsedag.

Solen gassade, barnen lekte och föräldrar slappade i skuggan. Åska mullrade på håll. Efter kalaset åkte vi hem och då var det dags att äta igen, man kan tro att vi inte gör annat än äter. Men i alla fall så sitter vi i köket och äter, åskan mullrar fortfarande, men en bit bort. Sen plötsligt knäpper det till inne vid datorn och vipps så var datorn kaputt. På en microsekund var nätverkskort och tangentbord trasigt. För två år sedan slog åskan ner här men då gick allt sönder så den här gången hade vi tur. Så igår kom datorn tillbaka från våran data-kille Jocke som fixat allt åt oss.

På fredagen åkte jag och Hugo ner till Berget och mormor och Janne. Som vanligt saknas inte god mat och massor av ompyssling. Så mätt i magen av honungsstekt lax i gräddsås och pressad potatis satt sen Janne och jag och tragglade allt om tekniska normer och driftsförhållanden inom området godstransporter, vägverkets prov nr 2, 3, och 4 närmade sig med stormsteg.
Fullproppad med god mat och korvstoppad med tekniska normer åkte vi hem på lördag kväll.
Med hem fick även ett par örngott som mamma hittat på en loppis och ett några gamla knappar efter min mormor följa.
Söndagen tillbringades tillsammans med alla böcker för en sista genomgång. På kvällen spårade allt ur och mönsterdjup på däck förväxlades med bärighetsklasser på vägar. Oron inför morgondagens prov gjorde att tårarna kom och pressen på att klara proven blev så stark att jag bara ville skita i allt. Somnade kring midnatt med farligt gods-skyltar på näthinnan.

Upp tidigt på måndag morgon, ner till vägverket, amma Hugo, in och skriva fallstudierna, ut och amma, in och skriva ekonomiprovet, ut och slänga i mig själv lite mat och amma igen, in och skriva sista provet på tekniska normer och ut. Kan tillägga att JAG KLARADE ALLA PROV och känslan som infinner sig behöver jag inte förklara.

På tisdagen packade vi och sen åkte jag och Hugo ner till min kompis Petra som bor i Stockholm. Kvällen tillbringades på hennes inglasade balkong. Alla ämnen gås raskt igenom samtidigt som vi njuter av utsikten.

Under tiden vi varit borta har det hänt en hel del här hemma. Kakel och klinkers har äntligen hittat sin rätta plats och man börjar nu hoppas på ett badrum klart att använda inom ett par veckor. Grävkillen Tomas hade även han hittat hit och högar av massor ligger nu lite överallt och visar att han jobbat på effektivt. Inga kort tagna än, men jag sitter nu redo med kameran för att ut och fota.

Fingrarna flyger över det nya tangentbordet och jag skulle kunna skriva på hela förmiddagen men nu är det en liten krabat här som vill ha min uppmärksamhet. Ha det bra!

Kramar Lillstugans Anna

2 kommentarer:

Anna-karin sa...

Hej. Gött att veta att du har det bra:) Grattis till avklarade prov!!!! Nu är det ur världen!:))
Vi ses i Helsingborg, om vi inte ses tidigare. KUUUL.
Kram //Anna-karin

Anonym sa...

Hej!
Gjorde bild-sök på tält och fick upp din bild på barnen som tältar. Det tältet liknar ett jag hade en gång och tyckte väldigt mycket om, vad heter det? Vad är det för märke?
Mvh
Fanny