fredag 8 augusti 2008

Proffs/Amatör

Först vill jag säga tusen tack för alla kommentarer och alla uppmuntrande ord.
Ville bara prova på hur det kändes att få skriva så. Funderar på vad det är som gör att Mari som har "Guldkant på Livet" vid detta tillfälle har 52 kommentarer på sitt senaste inlägg medan jag har min stadiga etta. Jag är så nöjd med min lilla etta och menar inte att klaga på nå sätt, Anna-Karin du är verkligen min stammis och skillnaden mellan 0 och 1!
Så här kommer lite om vad som kan hända en helt vanlig dag i en amatörs liv.

Började dagen med att gasa på med symaskinen och sydde en lite påse som får hänga vid vedspisen. Perfekt att lägga udda grytlappar i.
Dagen fortsatte sedan till en välsorterad mataffär här i närheten. Då trädgården saknar äppelträd införskaffades lite goda Transparent blanche och lite annat smått och gott.
Av äpplena blev det en god paj á la Anna-Karin (se gårdagens inlägg på hennes blogg). Oj oj vad den var god. Under tiden den stod i ugnen blev det lite Kolasnittar á la Leila.
Efter det satt jag mig vid köksbordet med lite paj och vaniljsås och senaste numret av Lantliv.
Sitter och smaskar paj och förundras över hur proffs kan få till det så himla fint. Önskar att jag hade en gnutta av den fantasi dom verkar ha. Sen vänder jag blad och får se att "min" gamla tändsticksask är med. På bilden ovan kan man ana en tändsticksask som är klädd i ett fint papper. Kul att dom snott "min" idé tyckte jag och känslan av amatör mattades av.
Kramar Lillstugans Anna



2 kommentarer:

Anna-karin sa...

Vilka snygga kort du får till gumman! Vad kul det är att vara etta hahaha du är min etta också! Ja jag vet inte hur vi ska få till det här. Vi får väll blogga på och hoppas på fler kommentarer, roliga sådana såklart!
//Anna-karin

Anna-karin sa...

Gaaaah jag kan inte låta bli att bli tvåan också:)))
Kraaam vi ses snart gulldu.
//A-k