torsdag 28 januari 2010

Nu har det brunnit

Tänk vad fort man anpassar sig till att jobba igen. Jag vet inte vad jag trodde men hade nog ställt mig in på att det skulle bli fasligt jobbigt att inte längre vara hemma. Nu har det gått några veckor och nu känns det helt naturligt att gå och jobba. Jag har inte gått upp på heltid utan är ledig på torsdagarna och idag har jag och Hugo varit hemma. Det kändes nästan konstigt istället och jag som alltid jobbat heltid har lite svårt att se hur jag ska hinna med allt om jag ska vara hemma en dag. Väldigt väldigt allvarliga bekymmer jag har, eller hur??? Nä nu får jag allt ta och skärpa mig, jag ska vara glad att jag har möjlighet att jobba 75% och att jag har ett arbete som jag brinner för och som jag ser fram emot att gå till!!

Jag berättade ju tidigare att jag har målat lite igen. En gammal leksandsstol har fått lite färg på sig. Men nu har det då brunnit tänker ni. Ja lite galet är det men det blev faktiskt inte så tokigt!

Så här Melinda kommer det några bilder från mitt senaste påhitt!!
När jag hade målat stolen var jag tvungen att ringa till Erik och varna honom innan han kom hem. Han kunde inte gissa vilken färg stolen fått och det kanske inte är så konstigt. Varför kan det bara inte få vara som det är?? Det är den ständiga frågan från Erik.Det kanske han skulle ha funderat över innan han byggde ett liv tillsammans med det inredningstokiga målarkluddet Anna.

Nä jag vet att han uppskattar mitt intresser för hemmet och inredning, det ger honom en möjlighet att fortsätta med sitt stora intresse, bilar.

Har mumlat lite ett tag över att det borde finnas några gamla reg-skyltar här i någon bo. I måndags kom Erik hem med tre stycken gamla skyltar. Han hade bett en kompis ringa till SÖK och FINN på P4, och det fanns en farbror som hade några som han var iväg och köpte till mig. Ja ibland är han bara för go. Jag tolkar det som att han inte har något emot mitt ibland lite maniska letande efter någon pryl.
Kanske tur att jag inte har hela dagarna på mig längre att fundera över saker jag vill ha eller göra om.


Färgkoden på den turkosa färden på ramar i det förra inlägget är s 2020-b30g.

Ha en skön helg!!

Kram Anna

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej viken fin stol du har. den där skylten skulle jag vilja ha för den var fin och gammal

Anonym sa...

Hallå!

Min stående kommentar är snyggt!
Vad roligt med en orange stol! Den sticker ut lagomt kaxigt :) Gillar din stil så himla mycket, bara vitt börjar man tröttna på. Ser genast fram emot nästa inlägg!

Kram kram från Anna.

Millygarden sa...

Såå snyggt med färglicken till det annars grafiska svarta och vita! Snyggt hälsa gubben det!

Trevlig Helg!
Kram Marina (millygarden)

mig & alice sa...

Bahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!
Nu måste jag gå och undersöka hjärnan för det var sååå jäkla snyggt med den oranga leksandsstolen!!!
Du har ett öga för det där kvinna!!

Och duuu, jag har letat och leta som en galning jag med efter gamla registreringsskyltar åt Vilmers rum utan att lyckas...och så kommer Erik hem med 3 stycken till dig!!!
Inte klokt...jag kan säga att det skulle Janne ALDRIG göra.

Tack för den turkosa färgkoden också vännen....måste bara fråga...är den vattenbaserad?

Ha det så skönt i helgen.
Kraam
Melinda

Josefin sa...

super snygg stol=) / Josefin på Norrgården

n o r d i n g å r d e n sa...

Bara såå läckert Anna! Stolen blev ju skitsnygg i den färgen, en färgklick som passade helt perfekt! Och den turkosa färgen var bara så snygg den med! Jag har ett färginlägg på lager, älskar detta! Mari.

linnea-maria sa...

Vilken snäll sambo du har!
Klart att stolen är snygg! Ett litet stänk med färg här och där gör ju bara själen och ögonen gott. Ha det fint. /linnea-maria