tisdag 2 februari 2010

Feber

5 dagar hann Hugo vara på dagis. I torsdags var vi iväg till BVC och han fick spruta 2 mot svininfluensan. Natten mot fredag hade han feber, piggare lördag men sedan blev han sämre igen. Idag tisdag hade han 40,8 grader på eftermiddagen och nu är han väldigt varm igen. Om det beror på sprutan eller om det är en envis dagisbacill vet jag inte. Men fy vad det är jobbigt när ens barn är sjuka. Man vill liksom inget annat än att de ska bli friska igen.

När det blir en stund över är det hallen på övervåningen som gäller. Jag har envist försökt få Erik och gå med på att flytta upp vår säng dit. Som situationen är hemma hos oss nu så sover inte alla i sin egen säng. Bara 50% av familjemedlemmarna sover där de ska. En flytt av vår säng närmare barnen som har sina sovrum på övervåningen skulle bättra på den procenten avsevärt. Men nu blev det ingen flytt så jag ha satt igång med arbetshörnan som sedan tidigare var tänkt att vara där jag tänkt ställa vår säng. Det är riktigt roligt och jag känner att jag kommer att trivas där. Inga bilder att visa än.Bilderna jag visar är också från hallen på övervåningen men åt andra hållet. För ett par helgen sedan var jag faktiskt på loppis. Det händer inte så ofta nu mer. Gunghästen var ett av mina fynd.Klockan är från IKEA och en favorit. Letade länge efter en gammal klocka från en skola eller badhus/idrottshall, förstår ni vad jag menar?? Har inte hittat någon så det fick bli den här istället. Den är en så snygg detalj att jag skulle kunna flytta runt den överallt.

Nu ska jag ta och leta upp en sängplats och det lär inte bli min egna förstår jag.


Gonattkramar Anna

5 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Ohhh fy tusicken så fint !! Alla detaljer, ramar, skolplansch, skåpet..jaaa allt är så fint !!
Ha nu en toppen dag
Kraaam Anette

Anonym sa...

hej vad fint!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Anonym sa...

Halloj!

Den där klockan finns på min inköpslista vid nästa ikeabesök. Skolplanschen är så läcker! Jag blir mer och mer "såld" på din stil :)

Kram från Anna (igen).

me and alice sa...

Hej Anna!
Åh det ska bli så roligt att komma till dig på Torsdag!!!!
Längtar! Du har det så himla fint!!
Vi ses!
Kramis Susanne

linnea-maria sa...

Ja så typiskt! Vet hur det är med inskolning. Den är alltid längre än vad man tror. Spännande att se vad ni hittar på i hallen. /linnea-maria