tisdag 19 januari 2010

Sista dagen på inskolningen

I morse visade de bilder på nyheterna från katastrofen på Haiti. Innan jordbävningen fanns det 500 00 föräldrarlösa barn. Det finns ingen som kan säga hur stor den siffran är idag, men vi kan nog alla räkna med att den stigit. Om jag fick bestämma så skulle jag vilja sträcka ut mina armar mot dessa barn och bära med mig så många jag kunde hem till Höjen. Det är inte för inte som jag jobbar med det jag gör. Inskolningen för Hugo går verkligen jättebra. I morgon ska han vara där mellan 9-14 och jag får alltså en massa timmar för mig själv. 5 timmar, lite färg samt nya ideér har lett till att jag har en väldigt orolig sambo just nu. Idag när han kom hem hade en gamma vit leksandstol bytt färg. Det är inte den på bilden kan jag meddela. Ja för tillfället tror han jag gått och blivit tokig, eller rättare sagt ännu mer tokig. Men jag kan liksom inte rå för att jag känner ett sug efter att få förnya lite.

Ha en fortsatt bra vecka!!

Kram Anna

6 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt, som alltid! Här åker svarta färgen fram snart med :)

Kram Anna, trogen läsare.

linnea-maria sa...

Det är väl det som är processen till det perfekta hemmet. Man måste prova sig fram. Det är ju det som är så bra med färg, den kan alltid målas över :)
Jättefin bild /linnea-maria

mig & alice sa...

Hej Vännen!
d inskn av Hugo och vilken lycka att få in honom på ett sådant bra ställe!


Såååå snyggt du gjort det...som alltid...man skulle inte kunna få färgnumret på din turkosa färg? :-)

Vad härligt att allt går bra med inskolningen.

Jag gick ju in för jag var sååååå nyfiken att se din orangefärgade stol...men nähäpp...den visar du inte upp heller ;-).

Jag har ju svårt att se att jag ska tycka att den är snygg eftersom orange inte hör till mina favoritfärger...å andra sidan så är du så duktig på det du gör så det skulle kunna bli kärlek vid första ögonkastet, hihihih.

Vi hörs vännen.
Kraam
Melinda

mig & alice sa...

Om du funderar på om jag drabbats av damp eller nåt så kan jag säga att min dator har gjort det!!! Texten förflyttar sig lite som den själv vill....varav den första konstiga meningen :-).
Kramkram

Anonym sa...

hej

Stina sa...

Åh, jaa...Jag säger varje dag att jag skulle vilja hämta hem några barn.
Kram Stina