måndag 11 januari 2010

Underskattad

Den här veckan är det Erik som tar han om inskolningen av Hugo på dagis. Vi har verkligen haft tur och fått en plats på förskolan Talento. Talento drivs i privat regi och Eva som är ägare och föreståndare har lyckats skapa en arbetsplats för barn och pedagoger som är fylld av glädje, värme och harmoni. Det känns som en otrolig förmån att Hugo ska få vara där när vi arbetar. För min egen del är det också en tid av inskolning. Nytt arbete och allt känns ganska snurrigt nu, men det reder nog ut sig snart.

När klockan började närma sig 17.30 sa jag åt en kollega att jag måste åka hemåt för att fixa mat till familjen. Jag vet ju att Erik inte gärna lagar mat, eller rättare sagt så har det inte hänt mer än ett par tre gånger på våra år tillsammans. De gånger han lagat mat har det blivit grillad kyckling och vitlöksbröd. Inte heller hör det till vanligheten att han handlar. Då är det max 5 varor och jag får genom telefonen tala om var han ska gå.

När jag i kylan småspringer mot huset från bilen står mina älsklingar och vinkar åt mig i köksfönstret. De hade dukat fint, varit och handlat (mycket mer än 5 varor), gräddat bröd och köpt grillad kyckling. På bordet står också en vas med tulpaner. Tala om att underskatt den man varit tillsammans med i många år.

Bild lånad från internet

Nu ska jag ta och tala om för min kära gubbe att han är rätt go och att jag gillar honom en hel del!!

Ha en bra vecka!!

Kram Anna

1 kommentar:

Anonym sa...

hej viken fin bild på mig =)