måndag 4 maj 2009

Barnarbete och fint väder

Det fina vädret har resulterat i att datorn har stått helt övergiven. Ingen har velat gå in och umgås med den när det är så härligt ute. Inga inlägg här på bloggen alltså och samtidigt har jag missat en hel drös med härliga inlägg från alla andra inspirerande bloggare. Idag är vädret lite sämre och jag kan med gott samvete sätta mig och njuta några ögonblick när jag kikar in till mina favoriter.

Vi har tillbringat en del tid med att städa upp i trädgården och med en stor gård tar det sin lilla tid. Tur är det då att man har en bunt barn som kan hjälpa till. Med varsin räffsa fick de ge sig på häckarna och alla löv.
Det ska börjas i tid, men Hugo såg mest sur ut och började muttra om att det var för dåligt betalt.
Han spanade in något annat skoj.
Och sedan stack han iväg.
De stora grabbarna håller på att bygga en flotte, den ska undersökas!

Det ska bli skoj att se om de lyckas få den att flyta, hela vintern har de snickrat på sitt projekt.

Ha nu en skön vecka och fler inlägg kommer inom kort.

Kram lillstugans Anna

3 kommentarer:

Ingalill sa...

Självklart vill man njuta av soliga dagar! Jag har själv inte heller gjort några inlägg förutom vårtecknet..Man har ju en hel del annat i trädgården att pyssla med.Ha det gott!!

Anonym sa...

Vill bara säga GRATTIS på din dag!
Ha en bra dag, kram Annika

ps vad fint ni har fått det.

Anna-karin sa...

ööööhhh.. Grattis Gumman Anna!!!!
Tårta igen?! hehe.
Det har blitt lite mycket med jobb nu... men tagsen kommer inom sin tid. Lovar. Kramen till dig. //Anna-karin