torsdag 7 maj 2009

Kalas igen

Det lilla födelsedagståget fick ut och tuffa igår igen. Den här gången var det inte en etta som fick åka med utan en tvåa och en trea, ja nu var det visst så att det egentligen skulle vara en annan ordning på siffrorna men vem bryr sig.

Det kalasades hela dagen och huset svämmade över av folk som kom långväga för att gratta födelsedagsbarnet. Nä det var inte riktigt så. Jag, barnen och farmor åt tårta och hade det gott. Senare på kvällen när Erik kom hem hade han varit förbi mig & alice Melinda och köpt en present till mig, men den får ni se en annan gång, en riktig 10-poängare men då hade han ju en expert till hjälp också.

På dagarna brukar jag lyssna på radion och igår pratade de om att träffa en partner via internet. På P4 var det föresten, ja jag vet vad ni tänker nu, men kolla in tåget och ser ni siffrorna, jag trodde aldrig att jag skulle föredra Centralen istället får Pop Nonstop på P3 men nu har det hänt. Ja nu var det inte val av kanal som jag skulle diskutera utan internets betydelse för att möta människor man annars inte skulle ha mött. Jag har nämligen genom bloggen mött så otroligt många underbara människor som jag annars inte skulle ha mött. Bland annat Melinda, som skickade med Erik en present till födelsedagsbarnet. Blev så ivrig att jag missade att fota men det lilla paketet var så fint och innuti låg de söta salt och pepparströarsetet. Tack!!

Underskatta inte internets betydelse när det gäller att träffa nya människor. Chansen att möta en likasinnad måste vara tusen gånger större än någon annanstans och det kan ibland bli rena lyckträffen!

Ha nu en bra dag och ta väl hand om nära och kära!

Kram Lillstugans 32-åring.

6 kommentarer:

mig & alice sa...

Hej vännen min.

Har har fullt upp och inte hunnit höra av mig till dig.
Jag visste väl att du skulle bli glad över den, hihihi.

Erik var så stressad så jag kunde ha tagit flera saker till tills sin älskade utan att blinka, hehehe.

Det var ju lite dubbelmening i din present från honom..förstod du den? ;-)

De vita salt & pepparströarna passade fint där på hyllan.
Hoppas att han inte blev alltför sen igår så du fick fira lite med honom också.

Tack för att du skriver så gulligt om mig, jag tycker att du är en helhärlig tjej också :-).

Kraamar i massor
Melinda

mig & alice sa...

Oj, jag vet inte hur det där blev??
Jag menar såklart att Erik kunde ha tagit med sig flera saker till SIN älskade :-).
Kramkram

me and alice sa...

Tjingeling!
Grattis på födelsedagen!!!!! Här kommer massor med grattiskramar!! Så fina ströarna är. Jag har likadana och använder dom hela tiden...
Tänk den som ändå vore 32 år igen!!!!
Så roligt om du också ska ha loppis. Då måste du säga till!!!
Ha det så gott! Vi ses!
Kram Susanne

Millas hem sa...

Grattis till dig!
Fina salt och pepparströare! Spännande att se sen vad du fick av honom!

Trevlig helg!

Kram Camilla

Tinnar och torn sa...

Gratulerar på födelsedagen i efterskott! Kram Petronella

mig & alice sa...

Hej min vän.

Hoppas att din helg varit bra här har det varit privat husvisning...fast inte av vårt hus, hihihi.

Jag tänkte höra om det fanns en möjlighet att Erik kunde få tag i 5 förpackningar till?
Men bara om det går såklart, isåfall kunde ju du ta med dem när du kommer till veckan :-).

Ha det så gott så hörs vi.
Kraam
Melinda