måndag 11 maj 2009

Loppis

Sommaren närmar sig och med den alla härliga loppisar att besöka. En favorit är ju me and alice -Susannes loppis. Den är ett måste för alla loppisfantaster.

I juni kommer även portarna slå upp till Höjens loppis, till Eriks förtjusning kan jag tillägga.

Det har varit en hel del planerande men nu är förberedelserna igång. Alltså kommer den här sommaren inte bara betyda att jag samlar på mig en massa prylar utan jag kommer även att sälja bort en HEL del bra att ha fina saker under sommaren. Som planerna ser ut nu kommer vi att ha öppet varje lördag men vi återkommer naturligtvis om mer detaljer senare.

Tänkte visa några fler bilder på matplatsen i vardagsrummet. Det har tillkommit lite saker och börjar nu likna bilden jag har i huvudet.
Några hyllor har kommit upp på väggen samt även några krokar. Hugo har fått en egen liten stol som hans mormor hittade på loppis för en tia, blev kanon med lite färg.

Matplatsen blev ljus och med den härliga utsikten ner mot sjön blev den en favorit, så det blir en del spring eftersom köket ligger i andra änden av huset, en rullvagn kanske är att fundera på, hihi.


Ha nu en bra vecka!

Kram Lillstugans Anna

4 kommentarer:

Tinnar och torn sa...

Hejsan Anna!

Vad fint det blir. Så roligt att se skåpet du har där. Jag visade ju (hrm) vårt skåp som oxå ska bli så fint hoppas jag. Hade tänkt mig en grå nyans men med vitt tyg som du har. Himla fint verkligen.

Ha det bra! Kram Petronella

Tinnar och torn sa...

Just det: Lycka till med loppisen Erik :o)

Viola sa...

Din matplats har blivit så himla fin...hr ju följt den...och barnstolen så himla läcker, älskar de där gamla i trä, vilket FYND, hoppas du har en bra måndag, kram

Anonym sa...

Hej Anna,

Helen (och Robert bredvid) här. Tack för senast, hoppas ni inte kom allför sent till din mamma.
Är inne på din blogg för första gången. Vad fint du har gjort det, alltså både här och i hemmet!
Sköt om er. Kram Helen