måndag 18 maj 2009

Rena julafton

Helgen har tillbringats ute på logen. Har påbörjat arbetet med att gå igenom alla kartonger av saker. Gamla, nya, slitna, hela, fina och fula prylar fanns det gott om. Gjorde så att jag började göra en hög med sådant som ska vara kvar, en hög för skräp och en för säljas.

Det var inte så lätt som det låter det. Antagligen hade jag prickat in min rensardag en sådan där dag när man inte alls känner för att slänga något, inte heller att tänka att prylen skulle säljas fungerade. Fick lov att skärpa mig när högen bra-att-ha-kvar-prylar nästan var störren än innan jag började. Efter det flöt det på bra och jag lyckades få till en stor hög med säljasaker vilket lovar gott inför sommarens loppis kan jag säga.

Det är konstigt att man kan glömma bort att man har vissa saker. För ett par veckor sedan var jag på loppis och stod och höll i en gammal plåtburk. Tänkte att den här skulle passa bra, blev lite snål när jag såg priset och behöll mina slantar istället. I lördags när jag gick igenom en kartong hittade jag exakt en sådan burk, hade ingen aning att jag hade en sådan, det är skoj, som julafton nästan!

En tur till Ikea förra helgen blev det och en vit fottölj fick komma med oss hem. Den ljuvliga pläden kommer från Alvas hus.


Ha en skön vecka!


Kram Anna

8 kommentarer:

Ann-Charlotte sa...

Ja det är alltid intressant att gå igenom sina lådor. Jag har själv hittat jätte mycket nu när vi har rensat logen ;) Men jag håller med svårt att göra sig av med saker när allt verkar nytt igen (när man har glömt att man hade det menar jag).
Ha en finfin dag!
Kram
Ann-Charlotte

pysseltanten sa...

Visst e de kul när man hittar saker man knappt visste man hade =))
Man glömmer ju efter ett tag...
Rensa behöver man ju mellan varven.
Annars får man ju inte PLATS MED NYTT GAMMALT! =)) hihi...
Ha en bra kväll o vecka
Kraamizar Git

Millas hem sa...

Ja, det täcket är så ljuvligt!
Hela den butiken är så söt!

Visst är det skönt att rensa!
Känns befriande när man är klar.

Kram Camilla

Ann-Charlotte sa...

Tack Anna! Det är som att komma hem igen ;)
Kram
Ann-Charlotte

Vitt och Vackert sa...

Hej måste bara säga att du har en helt underbar blogg! Vilket hem!!!
Hälsningar Sofie

Lallis - liv och leverne sa...

Ja det är kul att kika igenom vad man liksom har sparat på sig:)
kram Lallis

Viola sa...

Jag vet....har ett litet h......när jag ska göra mig av med mina saker...blir så lättförälskad i vackra ting, väldans fin VIT fåtölj,,,,,ha en skön långhelg, kramen

Gårdsromantik sa...

Men så ljuvlig pläd!

Vi har också röjt i helgen - var på riktigt slänghumör!

Kram Maud