onsdag 19 november 2008

Var kan man köpa tid?

Jag undrar om någon vet var man kan köpa sig lite mer tid. Jag skulle verkligen behöva lite mer av den varan. Kan det finnas på Kupolen tro? När Edvin var lite trodde han att man kunde köpa bäbisar där, för när vi skulle handla något så åkte vi alltid dit, så varför inte bäbisar också.


För att få min tid att räcka till har jag blivit tvungen att gjort vissa omprioriteringar. En sak som hamnat längre ner på prioriteringslistan är just bloggandet. Tänkte att den lilla pressen över att hinna med nya inlägg skulle vara skön att bli av med. Ja det var den, men var ska jag göra med alla ord som bara finns i mig och vill ut?


Som tur är har jag kunnat börja jobba lite hemifrån, när Hugo sover. Då får jag chansen att skriva av mig på lite utredningar som "the boss" vill ha hjälp med. Det bästa är att jag faktiskt kan tjäna någon krona på det också. Men lilla Hugo sover inte så mycket på dagarna längre. Och så här ser han ut när mamma sitter och plickar på datorn.
Sen är det så här, när jag prioriterde hit och dit och bloggandet kom på lågprioritetlistan, försökte jag ju se det positivt som jag skrev högre upp. Men nu saknar jag det, vill hitta på nya uppslag, tassa runt med kameran och fota som en liten toka, låta orden fylla skärmen. Så nu behöver jag verkligen köpa lite mer tid för att hinna med allt jag vill hinna med.
Sen vill jag ju hinna med att besöka alla andra underbara bloggar som ger mig så mycket inspiration och energi. Nämner inga vid namn men titta till höger här i listan på favoritbloggar så ser ni vilka det är. Och när jag gör det vill jag ju passa på att skriva en kommentar, gärna personlig och rolig.

Poängen i detta inlägg har jag tappat för längesen och den röda tråden ligger i den vita skålen. Började skriva på detta inlägg på förmiddagen och nu är kl 23 om 7 minuter.

Många kramar från Lillstugans Anna

5 kommentarer:

LenaEva sa...

SÄG TILL OM DU HITTAR TIDSBUTIKEN!!!!
Jag behöver också TID!!!
Du är inte ensam! Man prioroterar vissa saker men tyvärr så prioriterar man då också BORT vissa saker.. *Suck* Alla "måsten", jobb, hushåll, BARNEN mm mm mm... men för att vara en bra mamma KRÄVS att man gör saker som man SJÄLV tycker är roliga. då blir man gladare! Lycka till med pusslandet!
/Lotta

Anonym sa...

måste bara säga att Hugo är för härlig :) vilka underbara miner han gör. Jag kommer att skratta lika mycket åt den killen som med dig. Jag tror att han delar våran humor :)kram

mig & alice sa...

Stämmer in med översta talare...
Hittar du den butiekn som säljer tid så tala om det för mig.
Vilken affärsidé du...den blir nog vääääldigt rik...helst i dessa bråda dagar.
Goingen då...så söööööt...tala om för honom att han kan bli rynkig i förtid om han håller på sådär *fniss*.
Ha det gott vännen.
Kraam
Melinda

Viola sa...

Hejsan, visst skull man behöva ett par timmar till på dygnet, den lille goe Huigo verkat inte så förtjust i ditt bloggande, vilka miner, verkar vara en liten bestämd herrre, för go!!!ha en bra helg, kram

Dalatorpet sa...

om du får reda på var hojta :-)