söndag 23 november 2008

Allt handlar om smart förvaring

När man bor 4 st på 48 kvadrat handlar mycket om smart förvaring. Som ni säkert vet sedan tidigar så brukar ju jag och Erik sällan tycka lika om någonting. Han brukar mest se till att det ska vara praktiskt och jag till att det ska se bra ut, vi talar förstås om hemmet nu. Det här är ju en blogg som handlar om hem, inredning, pyssel, barn och bygge och inte om mode. Hade den gjort det hade det antagligen stått tvärt om, för han är lite märkesfixerad min darling.
Innanför dörren till köket behövde vi något som kan användas både som bänk men också till förvaring. Bland alla saker på logen hade vi en skohylla som vi tog ner och ställde där.
Praktiskt sa Erik, här kan vi både sitta och förvara saker. Jo, tänkte jag och såg framför mig hur det skulle se ut bara jag fick pyssla lite.
Lite tyg och ett par minuter vid symaskinen. Kanske inte så praktiskt men bra mycket snyggare.
Under tyget döljer sig lådor där vi alla har varsin. Perfekt att lägga ner sådant som annars ligger på bänken i köket och skräpar. Edvins läxpapper, Eriks verktygskataloger, mina recept och Hugos BVCpapper.
Blev verkligen så bra och vi har kommit fram till att det ibland är en fördel att vi inte tänker lika när det gäller hemmet.
Kram Lillstugans Anna

4 kommentarer:

Viola sa...

Hejsan, här gäller det planering för attt utnyttja all yta på bästa sätt och det fixar ni ju verkligen och gör det så mysigt, du är så välkommen att titta in i butiken, tror att jag har en tavla kvar av detta motiv, är ju så rart med den lilla pussen till lillebror, kram och ha en bra vecka som kommer

mig & alice sa...

Jadu.
Ni verkar verkligen kunna trolla med knäna.

Jag och Janne är precis som ni...medans han ser praktiska lösningar så ser jag mest estetiska. Men det är nog bra...för då kan man ju ibland!! mötas halvvägs.

Åhhh, vet du...jag kan tyvärr inte ge dig någon färgkod på dörrarna.
Jag blandade fram den själv.
Prova dig fram vetja...Jag har bara använt mig av svart och vit färg..inte lagt till någon brun nyans eller så.
Blanda som du tycker ser vackert ut i burken och sedan måste du tänka på att när färgen kommer upp på en större yta så och dessutom torkar så brukar den bli mörkare.
Därför ska du ta lite ljusare än vad du tycker ser bra ut.
Jag målade nog om dörrarna tre gånger innan jag blev nöjd med färgen.
Önskar att jag kunnat hjälpa dig mera.
Hoppas att din helg varit bra vännen.
Kraam
Melinda

Kullan Pullan sa...

Planering är A och O när man har barn och förutsättningarna ändras ju hela tiden. Det mesta är under ständig förvandling känns det som. Lammskinnet är verkligen pricken över i:et.
Kram Paula

Anonym sa...

Riktigt snyggt !