lördag 8 november 2008

...endast mamma, Hugo och tomten är vaken.

Härligt med morgonpigga barn när man själv är en kvällsmänniska. Upp ska de små älsklingarna innan någon annan ens kommit på att slå upp ögenen.

Dagens inlägg kommer direkt från mitt hjärta och handlar om min kära sambo och hans påhitt.

Jag hade som vanligt kommit på att det skulle ändras någonstans och nu blev det köket. Vi har haft en kökssoffa och ett runt bord där förut men med en till person i hushållet som tar rätt mycket plats fast han är så liten behövdes en förändring. Hittade ett perfekt bord i Borlänge på Norrgården.

Så soffan skulle alltså ut, det nya bordet hem från butiken i Borlänge och två stolar till skulle beställas från snickeriet i Insjön.

I torsdags på förmiddagen åkte jag till Säter och besökte min favoritbutik mig & alice, blev kvar nästan två timmar och pratade med Melinda och med hem fick några ljuvliga saker följa.

När jag kom hem hade min älskling hämtat bordet, flyttat ut soffan och det gamla bordet och ställt in det nya. Oj vad jag blev glad. Erik hade hunnit åka igen, till småland av alla ställen, så jag ringde och berättade för honom hur underbar han är. Sa att nu måste vi ju ha två stolar till. Då säger han att jag får lugna mig ett tag för nu har det gått åt så mycket pengar så vi får vänta lite. Har karln gått och blivit alldeles tokig tänkte jag. Har aldrig hört honom säga så någon gång tidigare. Han måste ha för mycket i huvudet tänkte jag. Får väl vänta lite då tänkte jag och traskade upp på logen för att se om vi hade några andra som kunde passa under tiden.

Erik kom hem från småland och drog sen vidare till Boden. Jag och barnen åkte till min kusin som bor en bit härifrån. När vi kom hem igår kväll stod det två nya stolar i köket som han budat dit och fått in med hjälp av en kompis medan jag var borta. När han väl bestämmer sig för att överraska så gör han det stort.

Nu hör jag att han vaknat så jag ska duka fram en smarrig frukost för det tycker jag han är värd.

Kram Lillstugans Anna

4 kommentarer:

Anna-karin sa...

Oh My GAAAAWWWDDD!! Halåå Anna vilken karl!!!! Jag skulle åxå vilja ha lite mer överraskningar jö! Vet inte, men min har nog lagt av med det för lääänge sen. Var NÖJD tjejjen:)
//Anna-karin

Viola sa...

Hoppas frukosten blev god den var han verkligen värd, vilken skatt du har, ska nu ut en sista sväng i London, flyger hem ikväll, har med mig trötta ben som gtagit mig till så härliga upplevelser, ha en bra söndag, kram

mig & alice sa...

Jag bara gapar nu...hur i hela världen får du honom att göra något sånt??
Herrejissens...ge honom frukost på sängen i flera dagar säger jag!!

Hmmm, nu ska minsann jag ropa på Janne så att han får läsa ditt inlägg...kanske , bara kanske blir han smittad av Erik, hahaha.

Du är lycklig du Anna!
Så härligt att få träffa dig igen och tack igen för den underbara bilpåsen.
Kraaam
Melinda

Anonym sa...

Det blev jättebra!
kram