tisdag 8 september 2009

Snart måste jag verkligen...

...börja jobba igen!! Ja nu är det nog dags att jag börjar jobba igen. Går här hemma och tänker alldeles för mycket.

Igår hörde jag på radion att det visst kommit en undersökning där de studerat var män och kvinnor spanar. Alltså spanar som i spanar in det andra könet.

Män är bäst på att spana, 43 minuter varje dag slänger de blickar efter oss kvinnor. Deras favoritplats att göra detta på är mataffären.

Kvinnor däremot har fullt upp med att tänka på vad de ska handla när de är på mataffären. Våran favoritspaningsplats är krogen/puben och vi lägger endast ner 20 minuter/dag till detta.

I vår familj är det till 99,9% jag som gör alla inköp i mataffären. Jag har många gånger muttrat lite för mig själv, ibland även högre så att andra (läs Erik) också kan höra att det vore ju förträffligt om även Erik kunde handla ibland. Jag kanske istället ska vara glad över att han aldrig är på mataffären och springer. Om han helt plötsligt säger att han kan åka och handla kanske jag ska bli orolig. Eller kan det vara för att han inte vill att jag ska åka dit för att kanske bli spanad på. Nu är den chansen minimal då jag alltid har med mig minst ett barn och han visar alltid demonstativt att han inte är särskilt förtjust i mataffären.
Lika sällan, eller rättare sagt ännu mer sällan befinner jag mig på krogen. Alltså inte mycket spanande för mig heller. Rättvist kanske man kan säga??!
Förstår ni nu varför jag måste börja jobba igen?? Behöver verkligen få något annat att sysselsätta mitt huvud med än att gå runt och analysera en egentligen helt onödig undersökning.
Ha en bra dag!
Kram Lillstugans Anna som nog måste åka och handla lite idag igen!

5 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhhh du..himmel alltså, jag som brukar se ut som tusan då jag handlar..hii..hii..drar på mig jogging byxor, rufsig i håret..hmmm, kanske man måste börja piffa till sig då man åker o handlar på Ica...neee, jag skojjar..jag bryr mig inte..men lite kul var det ändå att höra hur det kan vara..
Kraaam Anette

Ett hus i vitt sa...

Hihi vilken kul undersökning :-). Inte hade jag nån aning om att det var sån spanfaktor i mataffären jag har inte ens en aning om vilka människor som rör sig runt mig haha. Jaa jag säger som Anette ovan man kanske måste snoffsa till sig då i fortsättningen när man åker o handlar :-D. Kram, Anette p.s gillar erat lilla fönster i förra inlägget!

Anna-karin sa...

Huvudet på spiken kan man säga! Tok-du:) Men jag vet nog att det är så! Kramen

Anja sa...

*haha* Jag kanske inte heller ska gnälla över att det "alltid" är jag som handlar, efter alla dessa fakta.
Och som övriga kommentatorer påpekar så kanske man skulle fixa till sig lite mer med tanke på att man blir så "inspanad"...;-)

Ha en trevlig helg!

Maria sa...

Hej hej, jag fixade en själv:) Tack för i dag, kram Maria och Nelly