onsdag 19 augusti 2009

Inte alltid som man tänkt sig

Tänk att det kommit nya inlägg två dagar i rad nu. Känns som jag fått tillbaka lite inspiration igen och det känns kul att visa er lite vad som hänt här hemma.

Ibland kan jag bli lite väl ivrig och när jag får en idé kan jag bara inte vänta utan måste liksom börja direkt.
Ibland innebär det att det inte blir precis som jag tänkt mig. Nu i sommar kom jag på att vi skulle ha något i trappan. Och vipps så hade jag köpt en bunt med bokstäver och en siffra. Plan 2 tänkte jag, hade sett det på en bild från någonstans.
Ivrig som sjutton var jag och ville ha upp dem på en gång. Problemet var att jag ville ha dem precis där det var som svårast att komma åt. Alltså jag behövde hjälp av en lång person, typ 2,70 ungefär. Ja vi som är lite kortväxta i den här familjen var ju inte till så stor hjälp. Erik hade nog kunnat vingla lite på en stege om han velat men han hade ju fullt upp med sina projekt i garaget som ni vet.
Till slut tröttnade jag på att vänta och smackade upp dem själv. Det blev ju förstås på en annan vägg än jag tänkt från början. Alltså vet jag inte om jag ska vara nöjd eller inte??!!
Nästa vecka kommer de för att ta måtten på ledstången, bättre sent än aldrig. Ja det är förstås vi som gått här och dragit och inte ringt om detta förrän nu. Ja trots att det inte alltid blir som man tänkt det så är jag lycklig över mina nya stolar. Det är ett annat projekt som inte är klart än. Kan passa på att berätta att skylten ni ser bredvid stolen finns att köpa på Bergstenska gården på Engelbrektsgatan i Falun. Mer om detta senare!!

Kram Lillstugans Anna

1 kommentar:

Hagbacken sa...

Hej på dig! Å vilken fin blogg du har, här har jag aldrig varit in....men hit återkommer jag gärna :)

Ville bara tala om att du blev dragen som vinnare i min tävling!

Maila mig din adress på sommar_o_solsken@hotmail.com, så skickar jag de botaniska motiven till dig! Trevlig helg!//Kram Linda