söndag 26 juli 2009

Barnarbete

Igår gick sommarens sista loppis av stapeln här på Höjen. Mycket folk och inte mycket saker kvar, precis som vi tänkt. Eller rättare sagt, jag lovade Erik att han inte skulle behöva släpa upp några saker tillbaka, lyckades inte helt men nästan.
Det har varit otroligt roligt men mycket mer jobb än jag hade föreställt mig. Det hände en alldeles särskilt rolig sak igår som jag kommer berätta mer om senare när allt är klart.

Jag har haft turen att få haft min goa vän Anna-Karins keramik till försäljning på loppisen, för er som lika med mig älskar hennes underbara serie krukor och muggar så hittar ni det på Norrgården vid Gruvan i Falun.

Ni som varit med här på bloggen vet att vi tillämpar barnarbete här på Höjen. Det är lika bra att lära sig i tid hur saker fungerar tycker vi. Hugo har observerat pappa och mamma med dammsugaren, ja ni som känner oss vet att Erik är pedanten själv och gärna tar ett varv eller två med dammsugaren dagligen. Så här kommer lilla Hugo, 1 år och 3 månader med dammusgaren i högsta hugg.

Ha en skön söndag!!

Kram Lillstugans Anna

1 kommentar:

Mia sa...

Synd att du stänger, men öppnar du nästa år igen, så kommer vi.
Kul med en loppis i vår närhet, och en så mysig.

Kram Mia, som var där med syrran vid 9 tiden. Du kom ihåg oss, sen förra gången vi var dit.