måndag 20 april 2009

Rik

Visst är det en härlig känsla när man känner sig rik. Jag menar inte rik i den bemärkelsen att man har mycket pengar. Säkert skönt det med. Nä jag menar rik på underbara människor runt omkring sig. Mina underbara barn, kära sambo, familj och inte minst mina vänner gör att jag känner mig så rik. Att jag känner så här idag beror på en alldeles särskild vän. En vän som alltid får mig att må bra. Det kan ibland gå ett tag mellan att vi pratar men det spelar liksom ingen roll. Ibland behöver man inte ens säga nå och ändå förstår man varandra. Den känslan är skön.
Min särskilda vän som gjort att jag känner mig extra rik idag är Anna-Karin. Hon har en alldeles egen keramikverkstad. Atmosfären där gör att man bara vill stanna kvar och skapa. Inte så bra för henne för hon får inte så mycket gjort när jag kommer dit. Idag har jag varit där och stört henne lite. När jag strosade runt och tittade på hennes vackra saker hittade jag något hon slängt i ett hörn. Skräp sa hon. Absolut inte sa jag!

Små, helt underbara skyltar i keramik.
Tror jag lyckades övertala henne att det inte var skräp när jag beställde ett helt gäng med lite olika text på.

Den lilla skylten med texten "Kärleken" får hänga bredvid brudkortet på Eriks mormor och morfar, de var gifta i över 50 år och det måste väl ändå vara kärlek.

Ha nu en bra vecka och ta hand om era kära!

Kram Lillstugans Anna

7 kommentarer:

anna sa...

Jag håller med dig Anna dom var verkligen jätte mysiga.
kram

Tineling sa...

Ja dom var jätte söta! Å jag förstår precis vad du menar med att känna sig rik. Ibland kan jag bli så sentimental när jag tänker på min familj och allt fantastiskt i livet. Det gäller att påminna sig om det lite då och då. Kram Tina

Anna-karin sa...

Meeen duuuu:)
Du får gärna komma till mig å störa när du vill gumman!!!! Jag tänkte faktiskt stoppa ner Hugo i den gamla mjölkbacken ett tag där... så dina kliande skaparfingrar skulle få sig en omgång. Ta med resespjälsängen så kan väl han sova middag i verkstan nån dag:) Tack för de väl valda orden i inlägget, du förstår väl att det är ömsesidigt!!!!!
Ha det gott igelkott// A-K

himlaverket sa...

Hej,jag hade roligt när jag läste din blogg.Fina bilder också.
Jag återkommer gärna .
Kram Ulla

Ingalill sa...

Ja, visst mår man bra av att ha underbara människor runt omkring sig. Pengar gör ingen riktigt lycklig, inte lycklig i hjärtat iallafall..Sköt om dej!!

Emma sa...

supersöta skyltar =)

mig & alice sa...

Visst är det härligt med såna vänner.

Och det är ju säkerligen just därför att de som gör den vänskapen så speciell. Det här som du säger med att man behöööver inte prata med varandra 5 ggr om dagen eller ens 55 i månaden...just de här vännerna gör så att det känns som att man skulle ha daglig kontakt, man tar liksom upp där man slutade helt automatiskt :-).

Vad fina skyltar du beställt!!
Fint blev det med hyllan där vännen :-).

Önskar dig en härlig helg.

Kraam
Pillertrillaren