onsdag 4 februari 2009

Slutklämmen

Ja nu kan vi faktiskt se ett slut på allt byggande. Vi räknar med att kunna flytta in i slutet på nästa vecka. Ja i alla fall i vardagsrummet. På övervåningen har vi inte kommit lika långt. Målar-Janne Håller på att måla väggar, tak, lister och socklar. Snickar-Micke och Snickar-Tomas spikar, sågar och hammrar det sista, just nu är de iväg och kollar på en dörr till skrubben under trappen. Snickare, målare och elektriker har gjort ett kanonjobb och det kommer bli så tomt här när de är klara. De har liksom nästan blivit mina "kompisar". Varje eftermiddag brukar jag och barnen gå ut till dem med kaffe och lite gott fikabröd. Nu när det är öppet mellan "gamla" delen och "nya" delen kan jag prata med dem precis när jag vill. Ja jag måste nästan hitta på nå mer de ska göra så jag får behålla dem här lite till. Hahaha, undrar vad Erik tycker om det, det är ju inte helt gratis att ha dem här??!! Är det lite mammaledighetssyndrom igen??

Här kommer i alla fall från mig, en underbar bukett tulpaner, till mina nya "kompisar".

Foto: Aftonbladet


Kram Lillstugans Anna

2 kommentarer:

me and alice sa...

Hej Anna!
Oj vilken vacker tulpanbukett! Nästan så jag kan känna hur fräsch och krispig den är ända hit....
Jisses vad ni har hunnit med mycket! Otroligt vad vackert huset kommer bli!!
Kram från sjuklingen Susanne

Viola sa...

Vad härligt dt låter att det börjar näörma sig, så spännande, det ser vi fram emot på bloggen, vilken underbar tulpanbukett att avnjuta, ha en bra dag, kram