lördag 10 januari 2009

Världens smartaste mamma

Nu är vi tillbaka, årets första inlägg kommer här. Det var skönt med några dagars bloggsemester men nu är jag tillbaka med nya krafter. Känns bra att fortfarande hålla nyårslöftena.Kommer ni ihåg hur det var att vara 9 år och tycka att ens föräldrar är världens smartaste människor. Just nu har jag den otroliga lyckan av att vara just världens smartaste. Det är i alla falla vad Edvin måste tro. Han frågar mig de mest underliga frågor och han tror på allvar att jag ska kunna svara på det.
Igår kväll: "Mamma varför har hon en sån klänning på sig på tv?"


I förrgår: "Mamma varför har jorden bara en måne?"


Allting är: "Mamma varför?"



Och inte nog med att jag ska kunna allt mellan himmel och jord, jag ska dessutom även kunna se in i framtiden också.

Härom dagen: "Mamma när kommer det att snöa nästa gång?"

Jag undrar om det är något man kan ta upp när man löneförhandlar med chefen eller om man någongång ska söka nytt jobb.

Meritförteckning

1999 - Världens smartaste mamma åt Edvin.

Ha en underbar helg!!

Kram Lillstugans Anna

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kommer ihåg när victor var i den åldern! jag var så dum att jag gav svar på allt. Därför tror han
fortfarande att jag kan allt.

Viola sa...

Härligtr att ha dig tillbaka igen, men det måste ju vara underbart att var mamman som vet svaret på livets mysterier, det var länge sedan jag var den mamman, stor kram

Lallis - liv och leverne sa...

Underbart!:)
Kram Lallis

Tineling sa...

Ja det är ju undebart hur barn funderar! Så...varför har bara jorden en måne? Det vill jag också veta he he :) Kram Tina

Anja sa...

Ha-ha! Visst är det otroligt vad mycket man KAN egentligen! Underbart att få användning för all sin kunskap. ;-)

Vilken underbar sammanställning du hade gjort av 2008. "Mitt år i bilder" - en sån årsbok skulle man ha! Man glömmer ju så lätt nuförtiden...

God fortsättning på dig (er), förresten!